سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تخم بلدرچین، خواص، مضرات، موارد منع مصرف و نکات بسیار مهم

تخم مرغ منبع عالی پروتئین است و برخلاف سایر پروتئین های مواد غذایی، حاوی اسید آمینه کامل است. قبلا طبق عادت تخم مرغ مصرف می کردیم اما در کنار تخم مرغ معمولی، مردم از تخم بلدرچین به ویژه درکشورهای آسیایی به ویژه ژاپنی ها، چینی ها و اندونزیایی ها استفاده می کنند. تخم بلدرچین محصول تولیدی توسط بلدرچین است که اندازه آن از تخم مرغ کوچک تر است اما حاوی مواد مغذی بسیاری است و حتی ارزش غذایی تخم بلدرچین سه یا چهار برابر بیش تر از انواع دیگر تخم ها مانند تخم مرغ است.

نکات مهم مصرف

  • مصرف 5 عدد تخم بلدرچین در روز برای به دست آوردن مزایای آن کافی خواهد بود. مصرف زیاد تخم بلدرچین ممکن است باعث مسمومیت با ویتامین A شود، به ویژه اگر آن را به همراه غذای دیگری که منبع ویتامین A است، مانند هویج و ماهی مصرف کنید.
  • تخم بلدرچین ذخیره ای است و در صورت خام خوری، عاری از باکتری است. زیرا حاوی لیزوزیم است که به عنوان قاتل باکتری شناخته می شود و باعث می شود بتوان تخم بلدرچین را حتی به صورت خام مصرف کردد
  • قبل از مصرف تخم بلدرچین را بشویید.
  • می توانید با تهیه غذاهای زیادی مانند املت، از طعم و مزه خوشایند تخم بلدرچین آب پز لذت ببرید، یا می توانید از آن به جای تخم مرغ در بسیاری از غذاهای دیگر که به تخم مرغ احتیاج دارند، استفاده کنید.
  • مقداری تخم بلدرچین را به سوپ، خورش یا حتی سالاد خود بیفزایید تا از مزایای بیش تری برخوردار شوید. حتی می توانید به روش های مختلف از جمله آب پز، سرخ شده یا حتی پخته شده آن را سرو کنید.

بهترین راه برای مصرف تخم بلدرچین

روش های زیادی برای مصرف تخم بلدرچین وجود دارد. می توانید آن را بصورت جوشانده، نیم پز، یک چهارم آب پز، املت یا خام مصرف کنید. هر کار دوست دارید، می توانید با آن انجام دهید. با این حال بهترین راه برای مصرف تخم بلدرچین، خام خوری است. روش تهیه آن به صورت خام در زیر آورده شده است:
تخم بلدرچین را با آب جوش بشویید. آن را بشکنید. مواد آن را درون یک لیوان بریزید. هم بزنید و با معده خالی بخورید. به کسانی که نمی توانند تخم خام مصرف کنند، توصیه می شود تخم را درون یک کاسه آب جوش بگذارند به گونه ای که آب جوش روی تخم مرغ را بگیرد. اجازه دهید 10 دقیقه باقی بماند. سپس آن را به قطعات کوچک برش دهید، بر اساس سلیقه خود نمک بزنید و میل کنید.  مصرف تخم بلدرچین همراه با پوسته، می تواند ماده مغذی بیش تری داشته باشد.

...

توضیحات بیشتر را با کلیک بر روی لینک اصلی زیر بخوانید:

تخم بلدرچین، خواص، مضرات، موارد منع مصرف و  ...