سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص قرص زینک (روی) برای جلوگیری از ریزش مو (جدیدترین تحقیقات)

روی یا همان زینک می تواند ریزش مو را کاهش دهد. روی یک ماده معدنی حیاتی است. این ماده نه تنها برای سلامت کلی بدن مفید است، بلکه برای رشد موهای سالم نیز ضروری است و وقتی که میزان آن پایین بیاید، ابتدا مو های شما اولین صدمه را می بینند. قبل از اینکه بیشتر در مورد دلیل اهمیت روی برای مو بررسی کنیم، بیایید نگاهی کلی به روی بیندازیم.

روی چیست و چرا باید مصرف کنیم؟

اکثر ما نام روی را شنیده ایم – این ماده معدنی برای بدن ما ضروری ست. ضروری یعنی اینکه بدن ما آن را تولید نمی کند و بنابراین باید آن را از غذا هایی که می خوریم، جذب کنیم. ظاهرا، کمبود روی در این روز ها بیشتر و شایع تر شده است. این فقط مخصوص افرادی نیست که در کشور های فقیر زندگی می کنند، حتی افرادی که در کشور های مرفه زندگی می کنند، می توانند کمبود روی داشته باشند. این امر بیشتر در افراد دارای رژیم گیاهخواری دیده شده است، اما نه برای همیشه. اگر سیستم گوارشی ضعیفی دارید و نمی توانید مواد مغذی را به خوبی جذب کنید، احتمالا کمبود روی هم دارید. همچنین، افرادی با بیماری های مزمن و دیابت نیز می توانند کمبود روی داشته باشند.

روی می تواند ریزش مو را معکوس کند

شما برای تقسیم و رشد هر سلول در بدن (حتی سلول های مو) به این فلز براق و خاکستری مایل به آبی نیاز دارید. همچنین این ماده برای سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است و افرادی با میزان روی کم دارای میزان بیشتری از سرفه و سرماخوردگی هستند؛ و زخم، بریدگی و عفونت ها زمان زیادی برای بهبود می گیرد. به این دلیل است که روی در ترمیم و بهبود زخم ها نقش دارد.

روی چگونه ریزش مو را متوقف می کند؟

سلول های مو یکی از بزرگترین سلول های در حال رشد بدن ماست؛ بنابراین نیاز به مقدار زیادی مواد مغذی و انرژی در ادامه فعالیت و رشدشان دارند. نقش روی به دلیل اتصال به کیسه های مو و تسریع رشد نیست. این کار چندمنظوره است. از آنجا که روی دارای اهداف گسترده ای از قبیل کمک به رشد و تقسیم هر سلول، تولید دی ان ای، پیوند پروتئین و همچنین تولید هورمون هایی مانند هورمون تیروئید است، هر گونه اختلال در هر یک از این فرایند های مهم می تواند منجر به ریزش مو شود.

همچنین روی ماده آنتی اکسیدان قوی است. معمولا ویتامین های آ، ث و ای به عنوان آنتی اکسیدان های قوی اهمیت فراوانی پیدا می کنند و در این بین روی عقب نشینی می کند؛ اما این ماده در واقع آنتی اکسیدان بسیار شگفت انگیز و قوی است که سلول های موی شما را از حمله به ریشه اصلی حفظ می کند. علاوه بر این، روی به تولید روغن های طبیعی موی ما کمک می کند؛ و این روغن ها پوست سر را مرطوب نگه می دارد و همچنین میکروب ها و پوسته های ناخواسته را زندانی می کند – اگر بدون کنترل رها شوند، هر دوی آن می توانند مانع رشد مو شوند.

...

برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک اصلی زیر کلیک کنید:

خواص قرص زینک (روی) برای جلوگیری از ریزش مو